Det finns flera anledningar till varför det är intressant och utmanande att jobba hos oss på Alpklyftan. Den främsta är att vi kan göra skillnad för ungdomar och familjer. Den andra är vår vision att bli kompetensledande inom psykosocial vård för ungdomar.

Det innebär att vi alltid strävar efter att vara uppdaterade på de senaste rönen inom forskning och behandling för att kunna utvecklas och erbjuda ungdomen individanpassad vård utifrån dennes behov, motivation och förutsättningar. Är du intresserad av att arbeta för oss eller har idéer kring vilka behov som finns i samhället för alla som behöver stöd? Nedan ser du de tjänster vi har ute just nu. Om vi inte har några aktuella tjänster kan du maila din CV till info@alpklyftan.se och göra en intresseanmälan för framtiden.

Lediga tjänster

Driven extrajobbare till Alpklyftans Öppenvårdsteam Borås

Inom Alpklyftans Öppenvård arbetar ett team på 25 personer bestående av enhetschef, bitr. enhetschef/metodhandledare, öppenvårdsbehandlare och boendepersonal.

På öppenvården möter vi våra ungdomar och familjer utifrån deras specifika behov och förmågor. Våra behandlare arbetar med allt från skola, bostad och körkort till familjebehandling, missbruksbehandling och KBT-samtal. Vi strävar alltid efter att hjälpa till och skapa en meningsfull struktur med daglig sysselsättning och fritidsintressen samt en fin hemmiljö med förutsägbara regler och varaktiga relationer.

Alla våra förstärkta träningsboenden har kvälls- och nattpersonal. I de externa träningslägenheterna förläggs tillsynen omsorgsfullt utifrån ungdomens bästa.

Beskrivning av arbetsuppgifter: Nu söker vi en engagerad kontaktperson för våra ungdomar och familjer i Boråsområdet. Du ska vara snäll och tydlig och ha en personlig mognad. Du behöver ha god förmåga att hålla struktur och planering. Du brinner för ungdomar som hamnat i utanförskap och är uppfinningsrik i att skapa hopp och framåtrörelse.

Vi arbetar utifrån varje ungdoms- och familjs unika behov och du behöver ha lätt för att förstå andra människors beteende och utgå från de bakomliggande orsaker som skapar dem. Våra insatser genomsyras av ett salutogent förhållningssätt och vi ser på alla våra ungdomar och familjer som människor som kan och vill!

Vi förväntar oss att du uppskattar att jobba under stor frihet med eget ansvar. Ett grundkrav är att du kan arbeta självständigt i ungdomen/familjens egen miljö då arbetet till stor del består av ensamarbete.

Arbetsgruppen på öppenvården är engagerad och målmedveten. Vi söker dig som vill arbeta extra och utvecklas i en spännande och lärorik arbetsmiljö. Vi har en god stämning hos oss och söker dig som kan bidra till vi-känslan.

Beskrivning av kvalifikationer: Du har relevant utbildning eller studerar till socionom, socialpedagog eller liknande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar i utanförskap på olika sätt. Erfarenhet av arbete med ungdomar med normbrytande beteende, missbruksproblematik och begynnande kriminalitet är meriterande.

Egen bil och körkort krävs. God kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift krävs. För tjänsten erfordras utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister.

Sök jobbet, senast 14 oktober, genom att skicka e-post till lisa.jacobsson@alpklyftan.se

Arbetslivserfarenhet: Ingen arbetslivserfarenhet krävs

Om lön: Timlön

Om anställningsvillkor: Arbetet är förlagt till dag/kväll/natt/vardag/helg

VD- och Marknadsassistent

Alpklyftan grundades år 1995 och arbetar med att stötta barn, ungdomar och familjer med psykosocial eller neuropsykiatrisk problematik till en meningsfull och fungerande vardag. Vi gör det genom individanpassade vård- och behandlingsinsatser. Vi erbjuder en vårdkedja med HVB, Öppenvård, Träningslägenheter, Familjehemsvård samt Skyddat boende. Alpklyftan ingår i en vårdkoncern med en omsättning på 80 MKR och vi är totalt 50 anställda.

Tjänsten

Du kommer att arbeta med allt som rör vår marknadsföring och kommunikation såsom annonsering, trycksaker, bildhantering, presentationsmaterial, mallar, sociala medier, hemsida, mässor, diverse korrespondens, ansvarig för att vårt kontor är tipp-topp. Du kommer också att avlasta och assistera vår VD i diverse olika uppdrag och arbetsuppgifter. Du organiserar våra konferenser och möten.

Vi erbjuder en heltidsanställning och tillämpar provanställning. Vårt huvudkontor ligger i Sandarna/Göteborg, nära till bra kommunikationer. I vår verksamhet arbetar vi med Hälsa som kultur och metod. För att trivas hos oss vill vi att du delar våra hälsovärderingar.

Du

Du måste tycka om att jobba självständigt mot deadlines, ha ett kreativt och estetiskt sinne/intresse då framtagning av material är en stor del av jobbet. Att du är mycket duktig på att skriva svenska texter med bra flyt i är en nödvändighet. Självklart har du lätt till samarbete med många olika personer inom och utanför företaget. Du måste ha aktuell digital kunskap. Du bör helst kunna WordPress då det är vårt verktyg för att hantera vår hemsida. För att klara jobbet har du en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring / ekonomi och erfarenhet från liknande tjänst. Det krävs att du har körkort. Då vi arbetar med vård och behandling måste alla våra medarbetare lämna utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister.

Tycker du att detta låter spännande maila din ansökan till vår VD Maria Blimark på, jobb@alpklyftan.se

Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan snarast men senast den 12 november 2018.

Läs mer på www.alpklyftan.se